Friday, June 26, 2009

Sehari di MSU

Ceh macam la baru first day dekat MSU. Padahal dah hari ke-6 dah. Sehari lah sangat kan macam sepagi je, dengar ceramah dari pukul 10-12.

Alhamdulillah, kali ini tak buat apa-apa silap. Tak silap tengok jam atau silap hari atau silap masa. Hari ni bangun pagi dan dah kena kejut abang 10x. Itu pun lambat jugak dia bangun. Bila dia bangun lambat, sampai pun lambat sikit. Tak de la lambat sikit pun sebenarnya, tapi tepat-tepat je.

Bila dah tepat-tepat je datang mula lah resah gelisah dan berlari-lari anak ke Annexe 66 dan tengok semua orang dah masuk kelas, makin berdebar-debar lah hati aku. Aku pun duduk tempat yang paling belakang sebab dah ramai orang, segan pulak nak ke depan.

Tiba-tiba.

Seorang gadis ayu melambai-lambai ke arah aku.

Aku makin risau. Jantung aku makin berdebar. Aku pun fikir, "Apa ke hal dia ni? Lawa sangat ke muka aku?".

Lepas tu aku pun menunjukkan jari telunjuk kepada diri sendiri bagi memastikan dia memang sedang melambai ke arah aku untuk suruh duduk sebelah dia.

Selepas dia mengangguk aku pun pantas berjalan ke arahnya dan duduk di sebelahnya.

Lepastu,

"Syarah kan?"

Tiba-tiba baru aku teringat. Ahha beru semalam jumpa boleh lupa. Nama dia yang senang nak mati pun aku boleh lupa. Aku pun,

"Sorry sorry. Sape name eh? Lupe pulak"

"Ummi."

"Oh haah. Lupe pulak. Sorry sorry."

Beberapa hari sebelum tu....

Sedang aku berjalan dengan hati yang jugak resah gelisah sebab tak jumpa siapa-siapa yang dikenali waktu itu, tiba-tiba seorang lelaki comel sengih sengih kat aku.

Hati aku dah kembang dah aku pun tersengih-sengih lah balik. Lepas habis sengih-sengih macam kerang busuk, baru lah aku teringat....

Abg Joe! Macam kentut je, dalam 100 pelajar MSU waktu orientasi tu dia boleh ingat muka aku dan berapa kerat fasi tu pun aku tak boleh nak ingat muka dia.

Jadi, kini baru lah aku sedar bahawa aku ini sangat memorable. Ececeh.

Ataupun mungkin memori aku yang lemah. Mungkin aku patut dengar cakap Umi, kena kurangkan makan Megi.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang