Friday, June 19, 2009

Kekurangan

Selain daripada disabilities seperti tak boleh makan sayur, tak boleh drive, tak boleh naik bukit, tak boleh lintas jalan, tak boleh naik bas, etc. Kena tambah satu lagi dalam list, tak boleh naik motor.

Sebab musabab munasabah tak boleh naik motor lagi.

Helmet macam gila berat. Beku otak pakai helmet. Lepastu dia asyik terkedepan dan menge-crush spek mata. Dan meronyokkan tudung. Aku tak faham langsung kenapa kena pakai helmet. Ok, kalau cakap tu depan hakim kena sepak.

Motor takde seatbelt.

Kena pegang besi motor kuat-kuat sampai tangan sakit.

Kurang faham kenapa kena pakai jaket waktu naik motor. Tapi macam malas pulak nak tanya dekat hakim, macam memalukan diri sendiri je.

Walaupun begitu, ada juga beberapa perkara yang aku belajar dengan naik motor.

Bukan orang lain yang hantu, rupa-rupanya hantu tu aku. Naik apa-apa je accident. (Apparently, badan aku goyang-goyang dan membuatkan orang yang bawak motor tu sakit hati. Walaupun tak effect apa-apa. Ok tipu, sampai pecahkan side mirror orang).

Naik motor dengan orang comel tidak menghilangkan rasa takut.

Fifi, aku tak faham macam mana ko boleh bertenggek dekat motor jantan.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang