Monday, January 19, 2009

66%

Sebab tak baca buku.hehe

Sebenarnye, mula2 pakcik tu assume I tanak amik pun exam computer tuh. Tapi I insisted (mainly because I nak stay klang last night sebab nak tgk AJL, wakaka). So tadi, nasib baik pegi jugak. Sepatutnye nak pergi pagi tapi Tok Ki pakai kereta. Tengahari dia blk and then Atok offered to give me a ride utk pegi rumah instructor tuh.hee. Sebenarnye dia takanak pun hanta tapi sebab I malas sgt nak jln kaki dia terpakse hantar jugak lah.

So lepas he drop me off kat rumah instructor tuh he said tht pukul 4 atau half 4 atok nak pegi rumah Cegu Jaafar. So, kalau I habis before 4 baru lah dia boleh pick me up. Dan kerana terlalu memikirkan cara nak blk kalau exam tu hbs lambat and I x sanggup nak jalan kaki. So, I buat exam tu cepatcepat gila. Which explains why I got 66%.

First, pakcik tu punye daughter tanya,
"macam mana?"
"fail"
"tanak buat lagi sekali?"
"takpela. pinjam fon boleh?"
dia pun pinjam kan la fon dia. I called atok and then atok ckp,
"cepat nye, atok tak sempat habis baca 1 muka berita harian lagi"
"hehe"

Lepastu, I pun duduk la sambil menunggu. Then his son pulak tanya,
"Dah buat?"
"dah"
"Pass?"
"tak (sambil tersengih)"
"Dah dapat buku x?"
"dah"
"Dah baca buku?"
"belum"
"tula. Kena baca buku dulu baru boleh buat exam"
I pun continue tersengih sengih mcm kerang busuk.

Lepastu, pakcik tu dah blk, dia pulak tanye,
"Macam mana?"
"Gagal"
"Hah?! dpt berapa?"
"66"
Anak dia pula ckp "%"
Pakcik ckp "nanti2 buat lagi eh"
Aku ckp "yea right" (dlm hati la).haha

Lepastu my atok pun sampai dan all the way blk rumah saya tersengih sengih la. Ini lah syndrome yang saya hadapi, kalau results bagus saya diam tapi kalau fail atau teruk saya senyum dan gelak gelak kerana geli hati memikirkan mcm mane lah saya boleh fail.ngehehe

Hari Jumaat ni baru exam undang undang. So takpe la I still have time.ngee
Wish me luck :DD

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang