Tuesday, February 1, 2011

Public Humiliation

Alhamdulillah aku semakin beransur pulih. Dah tak muntah-muntah dan sebagainya lagi dah. Terima kasih kepada ayah yang membawa aku ke klinik semalam. Dah lama rasanya tak ke klinik, kali terakhir pergi pun ke klinik gigi dan ayah telah memalukan aku dengan tidur sewaktu menunggu giliran kami. Lepastu dan taubat tak nak pergi klinik dengan ayah dah.

Tetapi semalam memang tersangatlah desperate. Call Hakim tak dapat, call Abang banyak-banyak kali pun tak dapat rupanya salah nombor lepastu call Fina dia ada kelas la pulak. Akhirnya terpaksa berbalik kepada ayah.

Sewaktu menunggu di klinik, aku hanya memerhatikan ayah. Jangan tidur, jangan tidur, jangan tidur, bisik hatiku. Ayah tak tidur.

Mungkin sebab dia sedang cek e-mail di BlackBerry atau sebab kerusi tu kecik lagi tak selesa sampai nak nampak macam nak patah je kerusi tu jadi aku terpaksa duduk selang satu kerusi daripada ayah in case kalau patah ke apa, atau mungkin juga sebab dalam 5 minit je tunggu lepastu nurse panggil...

Sewaktu itu aku sedang bercakap phone, dan ayah terus bangun menuju ke bilik konsultasi sambil memangil-manggil aku. Aku agak hairan tapi at the same time tersenyum bangga kepada pesakit-pesakit lain sebab dipanggil dulu, rasa macam artis pulak. Pesakit-pesakit lain pula melihat dengan hairan atau dengkinya.

Aku pun duduk disebelah kerusi doktor yang tersenyum lebar melihat aku. Ok fine, tahu lah muka aku tak berapa nak elok tapi tak payah lah senyum lebar macam tu. Tiba-tiba....

Nurse: Awak Sivarajan ke?

Terus kami keluar dari bilik tu. Kali ni, pesakit lain semua pulak yang tersenyum lebar.
Fine, lepas ni tak nak pergi klinik dengan ayah dah. -__-"

1 comment:

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang