Wednesday, February 16, 2011

Confession of a BB-er

Ada apa dengan BlackBerry? Kenapa semua orang tergila-gila sangat nak pakai BB? Kenapa BB tu best sangat? Kenapa bangga sangat pakai BB? Kenapa orang yang pakai BB cakap diaorang pakai BB bukan pakai phone? Kenapa sanggup pinjam BB kakak semata-mata nak update status FB? Kenapa pemilik BB semua cantik-cantik? Eh tak tak...

Bukan semua la, pemilik BB yang ni je. Hee.

Kalau nak tahu boleh baca entri ni.

Entri tersebut menyenaraikan segala jadah yang ada pada BB yang membuat kan penggunanya bangga terkembang bontot memakainya. Aku sendiri pun sibuk gila nak BlackBerry sebab tengok Blair Waldorf pakai BB walaupun aku tak tahu pun sebenarnya apa yang best sangat BB ni. Yang penting it's a very in thing dan the BB-iPhone phenomena has taken over the world by storm. Suddenly Nokia tu pun cokia, BB je yang worth untuk dipegang dan diangkat dan dicakap.

Selama hari ini aku bangga la juga menggunakan BB walaupun banyak sangat benda yang aku sakit hati dengan BB ni tapi aku tak nak cakap sebab nanti orang lain kebas phone aku.

Aku bukannya setakat nak meluahkan kebencian terhadap BB sahaja malahan aku akan tulis sekali sebab musabab kenapa korang patut beli public phone je instead of BB....

First of all as you can see, BB ni besar gabak. Aku rasa public phone lagi kecik kot. Ok tipu, tapi main point is BB tu besar gila sampai purse aku yang besar pun tak muat nak sumbat BB.

Ceritanya begini, bila aku nak ganti purse aku dengan purse besar yang boleh memuatkan kedua-dua phone aku jadi kalau nak keluar sekejap tak payah pegang banyak-banyak barang kat tangan yang halus ni, boleh bawa purse je. Tapi sekarang bila pakai BB kena bawa purse besar dan BB yang besar gabak tu dengan casing dia lagi. Lepastu aku rasa macam banyak sangat barang jadi baik bawak beg terus yang besar gabak ala-ala beg datin wannabe. Jadi sekarang kalau nak pergi kedai runcit pun nak kena bawa beg pastu kena tegur overdress la ape jadah. T_T

Second of all, BB telan duit mengalahkan public phone. Kalau dibiarkan kredit tak dipakai tiba-tiba je kredit tu hilang. Sekejap *122# baki anda RM10 lepastu *122# tinggal RM8 lepastu *122# lagi tinggal RM2 lepatu terus *&^%$#@!

Sekurang-kurangnya bila kita pakai public phone dan bengke sebab cepat sangat telan duit kita boleh tendang public phone tu ataupun bakar ataupun vandalise menggunakan berbagai imaginasi tapi kalau kita bengang dengan BB tu nak baling pun sayang sebab beli mahal-mahal nak vandalise pun tak boleh sebab bukan barang awam, nak tendang lagi lah tak puas sebab kecik sangat. Grrrr.

Akhirnya, kalau kita pakai BB dan ambil gambar cuba lihat macam mana rupa gambar tu. BB lain aku tak pasti tapi BB curve aku gambarnya buruk lagi menyakitkan mata dan bila silent kan BB sebab dalam kelas lepastu mengantuk dalam kelas nak ambil gambar lecturer hensem curi-curi nak tunjuk kat kawan lepas habis kelas tak tercapai sebab walaupun dah silent tapi bila click snap button tetap bunyi click jugak.

Tapi aku tetap nak pakai BB jugak.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang