Friday, February 11, 2011

Blogger Masyhur

Disebabkan aku konon-kononnya sibuk study untuk exam selain daripada kekeringan idea jadi dalam seminggu jugalah aku tak tulis entri baru.

Tambahan lagi bila aku menulis sesuatu entri, aku tidak suka entri tersebut berbaur hatred, syok sendiri ataupun membosankan. Kalau boleh entri yang aku tulis biarlah ringkas, pendek dan informative. (Nampak sangat hajat tak tercapai lagi -,-)

Kerana, ironically aku sangat malas membaca (medical science student much?) jadi bila aku baca blog, entri itu mestilah sangat interesting hingga aku tak tertidur on the way nak habiskan baca entri tersebut, mungkin sebab tu lah aku tak boleh baca entri sendiri, baru satu sentence confirm dah tertidur.

Lainlah kalau aku Cik Epal, tulis entri apa pun orang baca juga. Tapi kalau kau bukan Cik Epal, tak payahlah tulis entri yang panjang lagi membosankan sebab sure takde sape nak baca punya. Lagi-lagi ehem ehem, yours truly.

Kalau entri di attach banyak gambar, mungkin akan lebih interesting macam blog Hanis Zalikha. Selain itu bawah gambar boleh lah tulis caption yang kelakar. Aku suka baca caption sebab pendek dan jelas.

Tapi janganlah setiap entri letak gambar muka sendiri sahaja, lainlah kalau kau cun macam Fatin Liyana. Kalau agak-agak muka macam Cik Epal perasan Fatin Liyana tak perlu letak gambar sendiri banyak-banyak ye, kalau macam tu lebih baik letak cermin dekat depan laptop tu. Hati-hati takut cermin pecah pula.

Tapi kalau nak post gambar muka dan gaya yang bermacam-macam, ada suatu tempat untuk meletakkan gambar disana ianya dipanggil LookBook dan ChicTopia. Tapi boleh juga diletakkan di blog seperti Yanni, Shea dan sekalian scarflets yang lain.

Tapi kalau agak-agak tak berapa nak lawa dan tak berapa pandai bergaya (uhuk uhuk terasa) boleh juga letak gambar orang lain seperti Maria Ozawa atau siapa-siapa lah, janji bukan Lisa Surihani sebab tu Hamzah Ian dah pakai banyak sangat gambar dia.

Kalau anda memang dah tak lawa, aku memang tak boleh nak tolong la tapi kalau anda tak reti bergaya dan nak cari fashion statements yang harga berpatutan dan dekat dengan rumah anda (ceh, rumah aku je la) boleh la usha blog Jezmine dan singgah ke kedainya Old Blossom Box.

Last but not least, kalau anda nak tidur boleh la ke blog ini.

Kalau nak tips menjadi blogger masyhur macam diaorang boleh dapatkan di sini.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang