Monday, May 25, 2009

Butterflies

Pertama kali aku dengar quote itu ialah sewaktu aku berborak dengan frenemy aku di MSN messenger.

Lebih kurang begini;

Syarah: y do u like edie so much?
Sana: u kno, just when i c him i got butterflies.
Syarah: huh?
Sana: u kno wen u c sumone, butterflies in ur tummy, ur palm sweat, ur heart beat faster. u neva get tht?
Syarah: no

Selama lebih kurang 3 tahun daripada detik itu, aku tak pernah faham maksudnya sehingga kini.

Kini apabila aku sudah mula perasan benda kecil-kecil yang aku alami sewaktu aku bersama dengan si dia, aku sudah memahami perasaan kawan aku itu.

Setiap kali, aku duduk disebelahnya aku rasa macam ada rama-rama dalam perut. Kadang-kadang sampai aku boleh dengar perut aku bunyi-bunyi. Tangan aku berpeluh bukan sikit-sikit, sampai aku pulang ke rumah pun masih merah-merah lagi kedua telapak tangan aku. Bukan setakat tangan sahaja, seluruh badan aku akan berpeluh setiap kali bersamanya. Jantung aku berdegup tak payah cakap la, banyak kali sangat, tak sempat nak kira.

Setiap kali aku bersamanya, aku berasa sangat gemuruh sehingga aku terlupa segala-galanya. Hinggakan aku rasa dunia ini aku yang punya, orang di kanan kiri tidak aku endahkan.

Mengikut kriteria yang ditetapkan oleh kawan aku tersebut, pastilah dia 'sumone' itu.

Walaubagaimanapun, tidak seperti kawan aku tersebut, aku tidak pun menyukainya. Kadang-kadang aku cuba, tapi bila dia mula sahaja jerit "tak nampak ke kereta tu?", terus terpadam perasaan tersebut.

Dan apabila sering sahaja dimarahi begitu, mula lah hati aku terkumat-kamit geram akan mak cik, makanya aku sering tak perasan kereta kiri kanan. Mak cik pula suka torture aku dengan tidak membuka air cond dan membuatkan aku berpeluh-peluh macam kambing.

Ternyata, teori kawan aku mengenai petanda mengecam 'sumone' amatlah salah.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang