Friday, July 31, 2009

MSU (lagi lagi)

Akhirnya aku berjaya, menahan diri dari blogging selama seminggu. Dan atas permintaan ramai (ceh padahal 2 orang je), aku bakal mempublic kan semula blog aku. Korang jangan lah tertipu bila korang type in syarcastic.blogspot.com dia keluar 'only open for invited readers' ke apa jadah macam tu sebab sebenarnya aku tak invite siapa-siapa pun. Aku hanya private kan sebab tak sempat-sempat nak update blog selain daripada strategi untuk menghalang adult daripada baca blog aku.

Ok dah, melampau panjang pulak mukaddimah. Memandangkan tajuk blog kali ini ialah 'MSU (lagi lagi)', nak tak nak aku kena lah cerita pasal life aku kat MSU lagi dan lagi (macam la ada life selain daripada yang kat MSU).

Situasi dekat MSU semakin gawat (gawat?) mungkin sebab lagi 2 minggu mid-term exam atau mungkin sebab H1N1 atau mungkin tak - aku je yang perasan macam tu. Apa-apa pun sebabnya, sekarang ni memang tengah musim kuiz. Memandangkan perkataan kuiz tu sendiri tak berapa nak bermakna, mungkin kalau biasa-biasa aku tak akan belajar pun. Tapi memandangkan asrama Halim tu boring gila, takde TV, takde dapur dan takde mesin basuh, hari-hari entertainment aku hanyalah buku-buku biologi dan health science (selain lecturer biologi dan health science, hehehe.)

Jadi mari kita teruskan dengan segmen reviu kuiz;

Kuiz yang merasmikan kuiz-kuiz lain, kalau tak silap ialah health science. Ok lah jugak. Tak lah terlalu susah atau senang. Alhamdulillah aku mendapat 95%.

Kemudian kalau tak silap kuiz biologi. Kuiz mengejut yang diberikan membuat semua pelajar gabra dan terus memilih untuk curi-curi buka buku. Akhirnya, usaha curi-curi buka buku sia-sia ini kerana kuiz tersebut boleh di bawa balik dan hanya perlu diserahkan pada hari tersebut pada pukul 5 petang. Jadi nak buka buku tak perlu curi-curi.

Kemudian kalau tak silap kuiz pengajian Malaysia. Kuiz mengejut juga, tapi memandangkan lecturer keluar dari kelas sewaktu kuiz dijalankan, agak senang nak meniru walaupun tak berapa necessary sebab kuiz tu takde lah susah sangat.

Kemudian kalau tak silap (ceh asyik pakai ayat sama buat peranggan baru dah macam jawab paper sejarah, malas nak fikir bahasa) ialah matematik. Kuiz tak berapa nak mengejut tapi susah. Mungkin sebab aku pergi baca chapter 2 walaupun yang masuk chapter 1 atau mungkin juga sebab aku pergi tiru orang sebelah yang rupa-rupanya dapat soalan lain daripada aku. Miss Shikin ni bajet bagi soalan lain-lain supaya orang tak boleh tiru la. Tengok la, aku tiru jugak tak kisah lah soalan lain ke hape. Hehe. (Padahal dah malu, salah tiru).

Itu lah cerita kuiz. Kalau kuiz pun tunggang langgang macam ni tak tahulah mid-term ni macam mana. Sila lah doa kan banyak-banyak. Amin.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang