Friday, July 3, 2009

Asrama

Uhuk uhuk uhuk. Hee, aku memang betul-betul clearing throat boleh pulak orang ingat aku main-main. Ok anyways, memandangkan aku tak sempat beli laptop lagi aku pun menjadi retard buat seketika sebab dah lama sangat tak pakai internet.

Memandangkan banyak sangat benda yang berlaku dan aku yang oh-so-sibuk aku hanya sempat cerita sikit-sikit je pasal MSU dan seangkatannya.

Mungkin semua orang tertanya-tanya bagaimana aku boleh hidup di asrama. Jawapan dia senang je, hari-hari makan luar, weekend balik baru basuh baju, toilet ada cleaner basuh kan jadi tak payah la penat-penat perah otak memikirkan bagaimana aku boleh survive dekat situ.

Walaubagaimanapun, despite semua kemudahan yang ada di asrama ada juga beberapa perkara yang aku kurang suka. Aku bukannya nak komplen toilet leaking atau tak boleh pam atau sinki tersumbat sebab semua tu aku dah komplen menggunakan borang komplen yang available di U-Shoppe. Ya, bersyukurlah korang tak payah dengar komplen remeh-temeh tu, dengan tulisan besar-besar yang buruk dan sampai tak muat-muat nak isi komplen.

Cuma ada beberapa perkara yang aku tak isikan dalam borang komplen memandangkan aku tak rasa bahawa pakcik Halim boleh tolong solve kan problem macam ni. Bukan nya apa, cuma kadang-kadang susah lah bila aku nak kentut kena buat-buat nak buang sampah dekat luar, kalau takde sampah aku kena pulak menoyorok dalam selimut dan membelakangi dinding. Itu pun kena control macam style pengantin atas pelamin, kentut style pelahan-pelahan punya, muka pun kena kontrol, bersiap sedia untuk blame orang lain kalau busuk.

Selain tu, tak ada apa-apa masalah sangat kot. Cuma masalah satu ini je tapi jangan pandang remeh sebab masalah lately ni aku asyik sakit perut dan terkentut-kentut. Ada sekali tu sampai tak sempat nak cover dah aku nak blame orang lain ada 2 orang je dalam bilik tu. Jadi aku hanya dapat berdoa Ezzah terpekak sekejap waktu tu.

Cakap pasal Ezzah, dia ni sebenarnya roomie aku. Nasib baik kami sekepala, jadi macam-macam yang boleh kami borakkan. Isu-isu semasa (tipu sikit), politik (tipu), kewangan (tipu sikit) dan keluarga dan rakan-rakan (tak tipu).

Antara contoh isu semasa yang pernah kami bincangkan ialah tetang masalah kesihatan adik aku. Memandangkan adik aku sakit. Aku hanya dapat tahu apabila umi aku menghantar SMS,

"Adik kena admtd@AP viral fever room 5**"

Aku pun terus, "HAHHH?!"

Penyakit baru ke ni, siap ada 2 nama lagi. Aku pun ye-ye lah cakap dekat Ezzah,

"Adik I kena AP viral fever."

Ezzah pun,

"Oh ye, apa tu?"

I pun,

"Entah la"

Kalau aku dah ada access ke internet aku dah search dah. Nasib baik la belum sempat aku lakukan itu dan memalukan diri sendiri aku mendapat lagi satu sms dari Umi,

"A jumaat ni awk ada kelas tk, umi nk mnta jga Imran"

Aku pun berhenti sejenak dan berfikir. Lepas tu baru lah aku faham maksud SMS yang pertama tu.

Rupa-rupa nya takde pun penyakit admtd viral fever ataupun AP viral fever. Yang sebenarnya, maksud umi aku,

"Adik kena admtd@AP (admitted at Ampang Puteri) viral fever room 5**"

Nasib baik aku tak sempat tanya umi apa tu 'AP viral fever', kalau tak mesti dah kantoi makan Megi lagi.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang