Friday, July 10, 2009

Cikgu MSU

Yo, mana main cikgu-cikgu. Lecturer sudeh. Hee.

Lecturer kita kena panggil Sir dan Miss rasa macam kat UK balik dah. Dan di sini, memandangkan macam dekat UK juga, kehadiran di catat dan boleh effect kan grade kita, nak tak nak kena juga la tangok muka cikgu lecturer hari-hari.

Mula-mula sekali terjumpa ialah Sir Khairul atau nama gelarannya Mr. K. Kalau rappers boleh ada nama timangan kenapa tidak lecturer kan? Comel seperti nama timangannya, Mr. K ni memang comel gila. Dah la dia suka senyum Mc Donald. Kadang-kadang kesian tengok dia, mulut dia tak rasa macam nak koyak ke senyum lebar sangat. Dan tak tahu lah kenapa tapi setiap kali tengok muka dia rasa macam nak tergelak. Memang tak boleh concentrate.

Lecturer ke dua jumpa ialah Sir Ali. Nama gelaran dia, Sir Ali. Muka dia ni macam kerek sangat. Rasa sangat menyampah tengok muka dia. Tapi kalau dah ditakdirkan dia menjadi lecturer, nak tak nak kena lah buat-buat suka. Kena la selalu puji dia handsome dan sms cakap, "You're my shining star" mungkin boleh tolong naikkan gred sikit. Aku bukan nya apa, cuma ini inisiatif nak menaikkan gred dengan memikir dari out of the box.

Kali ketiga jumpa kalau tak silap ialah Miss Maya. Orangnya cantik, lemah lembu dan ayu. Memandangkan takde apa-apa lagi yang tak best dengan Miss Maya dan menjadi aku yang tak suka puji orang tak pasal-pasal aku tak tahu la nak tulis apa lagi pasal dia.

Kali keempat jumpa Miss Shikin (kot). Dalam banyak-banyak mungkin miss ni yang paling tua. Nama pun dah sama dengan umi aku. Miss Shikin ni muka dia tak garang tapi macam menakutkan. Macam kat muka dia ada tulis, "Don't mess with me". Dia ajar memang cepat dan efektif tapi dari sudut pandangan orang lain la. Sebab aku lembab sikit, dia ajar cepat je, kurang efektif.

Kali keberapa entah jumpa ialah Miss Nadzirah. Miss ni sebenarnya mentor aku. Dan aku yang konon-kononnya bajet memori kuat ni tak nak lah jadi macam nerd nak tulis nama dia atas kertas ke apa. Jadi menggunakan daya ketahanan memori hari-hari makan megi, sewaktu pergi ke CFS, aku pun tanya, "Puan Nadzirah ada tak?". Mampus aku kena lempang kalau Miss tu ada kat situ.

Kali ke berapa entah lagi jumpa ialah Sir Ihsan. Sir Ihsan ni ajar macam laju la juga. Lepas tu dia pun cakap mumble-mumble pastu nak ejek aku pulak mumble. Dan yang paling susahnya bila kelas dia aku selalu tak boleh concentrate sebab Sir tu cute sangat. Haha.

Memang tak patut la MSU buat macam ni, hire lecturer comel-comel. Haha. Namun begitu, secara amnya MSU ok. Ok la kot mungkin kecuali ni,

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang