Friday, October 23, 2009

Hobby Hunting

Berikutan dari entri ini, memandangkan aku dah insaf daripada kacau budak-budak untuk mengisi masa lapang, in the search of mencari hobi baru, aku pun list down kan benda-benda yang layak dicalonkan untuk menjadi hobi.

1. Mengumpul Setem
Entah kenapa, waktu kecik suka sangat tulis ni sebagai hobi walaupun tak pernah pun hantar atau terima surat kecuali surat tawaran masuk kolej.

2. Menonton TV
Favourite past-time orang-orang yang malas. Malangnya, aku lebih malas daripada itu. Kalau tengok TV tanpa menukar channel setiap kali iklan mesti aku end up tertidur kecuali kalau cerita komedi.

3. Membaca buku
Ok, buat lawak la aku baca buku. Baik lah, aku reconstruct balik ayat tu, membaca magazine atau newspaper. Hmm, biasanya mata aku akan mengalami kekeburan sebelum terus terpejam setiap kali nampak paragraph panjang-panjang dan takde gambar. Kecuali kalau benda itu interesting dan aku betul-betul nak tahu pasal benda tu, tapi biasanya kalau panjang sangat aku stop dekat second paragraph je lepastu scan keyword dan baca sentence tu sahaja.

4. Ber text
Hmm, buat masa sekarang ni aku suka SMS sebab aku baru beli phone baru, jadi batak sikit walaupun takde siapa nak SMS aku. Tapi kalau tidak, biasanya kalau pun ada orang SMS aku, aku hanya akan reply "OK" atau apa-apa shortest possible answer untuk menunjukkan betapa malasnya aku nak menaip.

5. Memakai internet
Satu-satunya perkara yang boleh tak buat aku tidur. Namun begitu, kalau dah tak tahu nak buat apa akan tetap boring. Tapi semenjak dua menjak aku join laman web sosial yang banyak menyibuk tepi kain orang letak kuiz macam-macam aku dah tak boring sangat.

Jadi kelihatan pemenangnya ialah internet. Dan memandangkan aku semakin suka buat kuiz sekarang ini mungkin aku boleh kongsi sikit pengalaman aku melayan hobi baru ini.

Biasanya setiap kali aku habis buat kuiz, aku akan besarkan mata konon-konon buat terkejut dengan result ataupun malu nak publish sebab masih hidup dalam denial. Tapi kali ini, kuiz ini menyebelahi aku. Inilah satu-satunya kuiz yang aku tak malu nak kongsi.

kuiz tersebut;

trait snapshot:
messy, disorganized, social, tough, outgoing, rarely worries, self revealing, open, risk taker, likes the unknown, likes large parties, makes friends easily, likes to stand out, likes to make fun of people, reckless, optimistic, positive, strong, does not like to be alone, ambivalent about chaos, abstract, impractical, not good at saving money, fearless, trusting, thrill seeker, not rule conscious, enjoys leadership, strange, loves food, abstract, rarely irritated, anti-authority, attracted to the counter culture

Anda juga boleh buat di sini. Kredit kepada blogger ini.

Ok la, sebenarnya aku nak tunjuk satu trait je. Huehehe.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang