Friday, September 25, 2009

Simptom

Kepala aku berat, hidung aku berair, badan aku panas, mata aku berkelip-kelip. Ternyata simptom-simptom tersebut langsung tidak mempunyai persamaan dengan influenza A H1N1. Jadi kemungkinan hanya demam biasa. Barangkali demam rindu.

Almaklumlah, di dalam kesibukan yang melampau-lampau diantaranya dengan decision untuk me match kan baju apa dengan beg apa dengan kasut apa untuk pergi mana dan juga kesibukan memikirkan nak buat time management supaya ada masa untuk study hinggakan tak study-study lagi sebab asyik sibuk fikir bila masa sesuai untuk study, aku memang tak sempat-sempat nak ber in touch dengan kawan-kawan lama dan juga kawan-kawan tak lama.

Tapi tentulah ada masa untuk ber in touch dengan BFF. Lantas bila balik semula ke rumah, terus rindu balik nak bergosip dengan bestfriend dan kongsi fashion tips dan plan nak pergi shopping tapi tak pergi-pergi jugak. Mungkin turut sama dirindui adik Fifi yang suka peluk-peluk orang dan suka cakap dengan nada yang paling manja dan gedik yang anyone could possibly make.

Atau mungkin sebab baru sahaja touch down semula ke Ampang dan sudah mula rindu atok dan menggelakkan atok dan tengok atok tuck in baju dalam boxer dan biarkan atok di public humiliate kan dan lepas semua tetamu dan gelakkan atok diam-diam baru tegur lantas menggelakkan atok terbahak-bahak dan rasa macam nak ambil gambar atok waktu itu dan letak dalam blog.

Tapi aku takdelah sejahat itu, jadi aku cancel niat nak humiliate kan atok di blog lagi. Atau mungkin waktu itu aku dah gelak terbahak-bahak sangat sampai sakit perut dan dah tak larat nak pergi ambil kamera dan menangkap gambar atok.

Ataupun aku rindu Umar yang malam ni tidur di rumah Ushu dan rindu nak kacau dia dan cuba nak cium dia tapi dia tak kasi kemudian dia akan pergi cium Hakim dan aku akan ejek-ejek dia suka cium boys dan dia akan cakap 'mana ada'. Dan juga rindu gelakkan bila dia panggil nasi impit itu nasi rempit dan panggil tupai itu tikus dan macam-macam lagi.

Atau mungkin rindu blogging sebab dah lama tak blogging. Ini possibility yang paling munasabah tapi tetap tak pasti juga.

Atau mungkin ada orang rindu aku sampai aku demam. Cukup-cukup lah rindu aku, aku tak nak demam lagi dah.

Aku sendiri pun tak pasti apa yang aku rindukan atau apa yang merindui aku. Tapi aku agak pasti simptom-simptom ini adalah simptom penyakit demam rindu sebab aku terasa macam tengah rindu semua orang dan aku terasa panas dan badan berlengas macam tengah demam.

Atau mungkin itu sebab aku mengantuk dan tak mandi-mandi lagi.

2 comments:

  1. cik syarah yg tercinta, ble kau nk update blog ni? rindulaaaaaa.
    hee

    ReplyDelete

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang