Tuesday, March 29, 2011

The S in Slow

Menjadi seorang yang berhati busuk yang suka mencari kesalahan orang dan express dalam cara yang paling sarcastic, aku selalu end up menggelakkan sesuatu yang aku rasa bodoh tapi in the end actually sebenarnya aku yang bodoh. Make sense tak?

Ok dah, kalau ikut logik aku untuk explain benda ni kat korang, confirm takde siapa faham punya.
Jadi aku bagi contoh je la, senang sikit nak faham kan.

Contoh #1

Sewaktu di dalam kereta dalam perjalanan pulang ke rumah, kami lalu sepanjang jalan raya, jalan highway dan jalan kampung. Yang paling menarik sekali ialah sewaktu lalu jalan kampung. Mesti aku tertanya-tanya macam mana kehidupan orang di kampung dan macam-macam lagi soalan yang aku tertanya-tanya. Hinggalah ternampak satu signboard tertulis:

"TEMPAT MEMANCING UDANG HIDUP"

Terus aku tergelak dan membuat muka menyindir sambil angkat kening tinggi sebelah macam Ziana Zain. Macam "Haha, WTF? Udang HIDUP?"

Aku pun terus tergelak sambil tanya kepada ibu bapa:

"DUUHH, mestilah udang tu hidup, siapa nak pancing udang mati?"

Like derr -__-" dengan gaya muka disgusted.

Terus ibu bapa aku tergelak terbahak-bahak. Aku pun join gelak sekali sebab bangga spot sesuatu yang menggelikan hati semua orang. Tapi diaorang gelak macam terlebih lama pulak. Aku dah mula suspens, biar betul diaorang ni, tahu lah lawak tapi tak payah lah gelak lama sangat, kena sampuk hape. Lagi lama diaorang gelak, aku dah mula syak sesuatu, diaorang gelakkan signboard atau gelakkan aku ni. Lepas tu mak aku pun cakap:

"Orang panggil udang tu, udang hidup faham tak?"

Aku pun tergaru kepala dan bertanya lagi "Macam sejenis spesis ke?"

Diaorang sambung gelak lagi. Cis, confirm aku yang digelakkan ni.

Nasib baik lah aku termalu dengan keluarga sendiri je. Buatnya aku naik kereta dengan kawan-kawan dan mempamerkan kebodohan yang sama, tak ke malu tu. Elok-elok nak gelakkan orang, aku yang kena gelak. Ok dah, jadikan ini teladan.

Tapi nampaknya aku tak belajar apa-apa pun dari teladan tu. Dalam contoh #2, aku sibuk buat muka disgusted lepas habis tengok cerita Sucker Punch. Dalam hati macam "ewwww, confirm aku kena gelak sebab tengok cerita ni"

Aku pun menjaja dekat semua orang yang betapa serabut dan bersepah macam haramnya cerita tu dan jangan lah pegi tengok. Nasib baik tak sempat nak tulis reviu tentang cerita tu dekat blog sebab baru terbaca dekat status orang and blog orang tentang betapa best gilanya cerita tu sampai Shea bagi 5 out of 5. Ni menunjukkan ada sama aku sangat lembab sampai tak faham jalan cerita movie tu ataupun taste aku dalam tayangan filem sangat lah hebat sampai movie bertaraf 5 bintang pun tak dapat impress aku.

Ok confirm jawapan dia yang first tu.

Jadi kalau aku tulis entri pasal cara untuk heal penyakit ialah dengan makan madu, sekarang baru aku tahu yang kalau nak lebih berkesan lagi boleh campur dengan cuka ataupun ACV (Apple Cider Vinegar).

Mengikut Miss Google (aku tidak memberi jantina kepada Google dengan memanggilnya 'Miss Google' tapi literally ada seorang pekerja di spa yang aku jumpa tadi menggelar dirinya Miss Google) cuka juga salah satu amalan pemakanan Nabi Muhammad SAW. Untuk maklumat lebih lanjut sila Google sendiri.

No comments:

Post a Comment

Komen dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang